In  luna 8 si 9  de implementare a proiectului s-a efectuat activitatea de selectare a beneficiarilor serviciilor alternative iar din luna 10 s-a inceput activitatile educative, atat ,,gradinita de vara” cat si programul ,,scoala dupa scoala”, prin testarea elevilor, stabilirea principiilor, metodelor si tehnicilor de lucru.

S-a monitorizat si incurajat frecventa prescolarilor la activitatile Gradinitei de Vara prin organizarea unor activitati atractive pentru prescolari, prin discutii cu parintii si cu mediatorul scolar, s-au identificat problemele de socializare a prescolarilor si facilitatea intercomunicarii in cadrul colectivului prin diverse activitati distractive, s-a intocmit liste cu copiii care vor trece in clasa pregatitoare si  copiii care vor fi la gradinita in anul scolar 2015/2016,

Activitati educatie formala – programul scoala dupa scoala- Activitati educative de remediere.S-a dispus formarea grupelor de remediere scoala din persoanele selectate pentru serviciile alternative , s-a efectuat testarea elevilor , s-au derulat activitatile zilnice  de educatie in perioada din lunile 10-22 prin indrumarea in efectuarea temelor- recuperare pentru elevii cu dificultati cognitive, emotionale , tulburari de limbaj prin activitatile de remediere – activitati de dezvoltare pentru elevii capabili de performanta;

Activitati educatie formala – programul scoala dupa scoala – Alfabetizare pentru tineri si parinti. Acesta activitate a fost realizata in lunile 15 si 16 de catre Instructorul educational copii scolari- invatamantul primar, unde au participat atat tinerii cat si parintii din grupul tinta.

Activitati educatie formala- programul scoala dupa scoala- Asigurarea mesei zilnice pentru grupul tinta – grupe remediere elevi si Gradinita de vara. In lunile 11 si 12, s-a asigurat masa calda prin serviciul de catering, iar incepand cu luna 13 s-a asigurat masa calda pregatita in cadrul Centrului educational.

Activitati educatie nonformala-Dezvoltarea de abilitati de viata bazate pe educatie non-formala –Seminar interactiv igiena personala pentru copii. Pe data de 21.08.2015, si data de 26.02.2016 timp de 6 h. a avut loc seminarul interactiv igiena personala unde au participat un numar de 25 copii, 5 cadre didactice, mediatorul sanitar si un numar de 6 parintii, respectiv  22 copii, 4 cadre didactice, mediatorul sanitar si un numar de 2 parintii.

Activitati educatie nonformala-Dezvoltare personala- Dezvoltarea de abilitati antreprenoriale – seminar competente antreprenoriale. Curs de croitorie si lucrator in agricultura. Cursul de croitorie s-a desfasurat in lunile 13- 15 ale perioadei de implementare, unde au participat un numar de 15 persoane.

In lunile 16-18 s-a desfasurat cursul de lucrator in agricultura, unde au participat un numar de 15 persoane.

Activitati de consiliere(copii, tineri,parinti) abilitati de autocunoastere. In zilele de 11 si 25.09.2015, 4.10.2015,  9 -20.11.2015, 15.01-21.01.2016,

5-12.02.2016, 04.03.2016, 11.03,2016, 01.04.2016, 08.04.2016, 22.04.2016, 06.05.2016, 13.05.2016,20.05. 2016,10.06.2016,24.06.2016,01.07.2016,08.07.2016, 15.07.2016, 22.07.2016, 29.07.2016, 05.08.2016, 12.08.2016, 19.08.2016,26.08.2016, s-au desfasurat activitatile de crestere a gradului de constientizare a importantei educatiei unde au participat atat  tinerii cat si parintii , s-a asigurat consilierea psiho-pedagogica copiilor, tinerilor si parintilor din grupul tinta

Activitati sportive pentru tineri- Cupa Tolerantei. Indentificarea elevilor si tinerilor din grupul tinta , antrenamente sportive, invatarea si implementarea regulamentelor de desfasurare a competitiilor , importanta sportului, depistarea aptitudinilor sportive ale participantilor ce fac parte din grupul tinta.

Activitati pentru pastrarea identitatii culturale si a stimei de sine eveniment ,, Cultura si civilizatia rroma”. In luna 10 , 13 si 18 Consilierul educational  a organizat activitatea ,, Cultura si civilizatia rroma” activitate ce a avut ca scop pastrarea identitatii culturale si a stimei de sine, unde au participat copiii, tinerii si parintii comunitatii.

Activitati de promovare a drepturilor omului, a educatiei si schimbarea mentalitatii- Campania   ,, Spune nu discriminarii”. In lunile 10,13 si 15 specialistul in asistenta sociala si consiliere impreuna cu consilierul educational, au organizat activitatea de promovare a drepturilor omului- Campania ,, Spune nu discriminarii” unde au participat un numar de 39 de tinerii si copii si a vizat constientizarea populatiei asupra drepturilor omului, dezvoltarea de drepturi si atitudini care sa-i permita individului sa perceapa si sa inteleaga modul in care societatea trebuie sa functioneze si sa contribuie la ameliorarea posibililor situatii conflictuale.

Activitati pentru tinerii comunitatii si membrii GI in domeniul voluntariatului si dezvoltarii organizationale – Campanie strangere de fonduri. In data de 18.12.2015, s-a desfasurat activitatea in domeniul dezvoltarii voluntariatului si organizationale- Campanie strangere de fonduri, prin realizarea unor evenimente culturale si artistice de catre echipa de implementare, cadrele didactice, elevii si beneficiarii (copiii si tinerii din grupul tinta).

Intalnire de lucru intre cadre didactice cu echipa de implementare. In ultima saptamana a lunilor 10-22 , a avut loc sedinta de lucru intre cadrele didactice si echipa de implementare unde s-au stabilit nevoile de educatie a copiilor , s-a prezentat situatia scolara a elevilor precum si modalitatea de imbunatatire a acesteia.

CONFERINȚA DE INCHIDERE A PROIECTULUI – Anul I

Conferinta de inchidere a proiectului a avut loc in septembrie 2016. La aceasta activitate au participat reprezentanti ai Promotorului de proiect – Primaria Cilibia precum si a partenerilor: P1 – Scoala Gimnaziala comuna Cilibia și P2 – Prefectura Buzau. S-au prezentat rezultatele obtinute in urma desfasurarii activitatilor din cadrul Centrului Educational si s-au sustinut spectacole de catre copii din grupul tinta. Fiecare participant la Conferinta a primit un block-notes, un pix si un calendar.

CONFERINTA DE DESCHIDERE – ANUL II

Conferinta de deschidere a proiectului a avut loc in octombrie 2016. La acesta activitate au participat reprezentanti ai promotorului de proiect – Primaria Cilibia precum si ai partenerilor: P1 – Scoala gimnaziala din Comuna Cilibia si P2 – Prefectura judetului Buzau. Aceasta conferinta a avut loc in prezenta cadrelor didactice, a parintilor si a copiilor din Comuna Cilibia. S-a prezentat graficul GANTT al activitatilor si s-au discutat detaliile despre activitatile care urmeaza a fi desfasurate.

Iata cateva opinii ale beneficiarilor acestei activitati:

“Mie, centru de zi mi se pare o idee foarte buna deoarece profesorii care sunt aici ne ajuta si ne explica pentru efectuarea corecta a temelor, ne ajuta sa intelegem mai bine ceea ce se preda la scoala prin efectuarea de exercitii suplimentare si prin implicarea in activitati la care nu am mai participat si pe care le percepem distractive si amuzante. Acest centru este ceea ce ne trebuie!” (Stan Georgiana, clasa a VI-a)

Parearea mea despre acest centru este una foarte buna pentru ca aici ni se raspunde la toate intrebarile, domnii profesori facand tot ce se poate pentru a ne ajuta pe toti, la orice materie. Sunt bucuroasa ca aici primim in fiecare zi o masa calda. Imi face placere sa vin in fiecare zi aici, imreuna cu ceilalti colegi ai mei, iar parintii mei au de asemenea o parere foarte buna. Ii multumim domnului primar!” (Caldare Loredana Mihaela, clasa a V-a)

“Ii multumim domnului primar pentru ca este un om foarte bun si s-a gandit sa faca acest centru pentru noi, copiii!”

Activitatile care se desfasoara in acest centru sunt activitati educationale derulate in baza unui program educational adecvat varstei copiilor si potentialului lor de dezvoltare, activitati recreative si de socializare, servicii de consiliere psihologica si orientare scolara, servicii de consiliere si de sprijin pentru parintii/reprezentantii legali/persoanele care au in ingrijire copilul, derularea unor programe de educatie parentala in vederea consolidarii abilitatilor si cunostintelor parintilor privind ingrijirea, cresterea si educatia corespunzatoare a copilului.

O comunicare eficienta cu cel mic presupune ca parerile si dorintele lui sa fie ascultate si luate in considerare, in special cele care sunt benefice pentru el. Copilul nu trebuie condus ci dirijat, implicat si sustinut in deciziile importante ce tin de persoana sa pentru ca “Daca un copil traieste intr-un mediu stimulativ, invata sa fie increzator. Daca un copil traieste intr-un mediu de corectitudine, invata sa fie drept. Daca un copil traieste in siguranta, invata sa aiba incredere in el. Daca un copil traieste in acceptare si prietenie, invata sa iubeasca lumea.” (Dorothy Law Nolte).